מרצדס מציגה גרסה חדשה ל-e ספרינטר, שתוצע ותיוצר לראשונה גם בצפון אמריקה.
באירופה הוצע הספרינטר החשמלי מאז 2019, אבל סיפק טווח נסיעה קצר מאוד (115 - 150 ק"מ), שהתאים רק לשימושים עירוניים; הדור השני למסחרית מציע כבר טווח רשמי מכובד של 400 ק"מ משולבים, ועד 500 ק"מ בנהיגה עירונית כאשר בוחרים במארז הסוללות הגדול ביותר. 

מרצדס ספרינטר יאפשר בחירה בין שלושה מארזי סוללות: 56 או 81 קוט"ש לשימושים אורבניים, וסוללת 113 קוט"ש לטווחים ארוכים. כל הגרסאות עושות שימוש בסוללות ליתיום/ברזל (LFP) שאינן כוללות קובאלט וניקל (היסודות היותר יקרים ומזהמים לכרייה בסוללות הליתיום-יון הפופולריות) ויש מטען AC ביתי של 11 קילוואט ואפשרות לטעינה מהירה של 115 קילוואט בעמדות DC ציבוריות. זה אומר שאפשר למלא את הסוללה הקטנה ל-80 אחוז תוך 28 דקות, כאשר המארז הגדול ביותר יצריך 14 דקות טעינה נוספות.

הוואן החשמלי יהיה זמין בשני הספקים - 136 או 204 כ"ס (116 כ"ס בדור הקודם) - ולעת עתה יוצע רק בגרסה הארוכה ומוגבהת הגג. במהלך 2024 יתווספו להיצע גרסה קצרה, ואן לנוסעים עם חלונות צד וטנדר עם ארגז פתוח.

מרצדס ספרינטר חשמלי טעינה
צילום: Mercedes

הגרסה הארוכה והמוגבהת תאפשר משקל כולל של עד 4.25 טון (שיפור של 750 ק"ג ביחס לדגם היוצא) ותורשה לגרור עד 2 טון, עניין שלא התאפשר כלל בדור הקודם. נפח הטעינה נושק ל-14 מ"ק. 

תא הנוסעים יציע את מערכת המולטימדיה עם הדור האחרון של תוכנת MBUX ושליטה קולית. בנוסף, מערכת הניווט מבטיחה לספק טווח נסיעה חשמלי מדויק יותר בהתחשב בעומסי תנועה וטופוגרפיה, כמו גם מיקום העצירות האופטימלי לטעינה מהירה לאורך המסלול.

מרצדס e-ספרינטר החדש צפוי לנחות בארץ ברבעון האחרון של 2023. 

מרצדס ספרינטר חשמלי מאחור
צילום: Mercedes